ساخت دست مصنوعی هوشمند

۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ 0
-مصنوعی-هوشمند-3.jpg

لطفاً توجه داشته باشید که اگرچه اطلاعات ارائه شده در اینجا از سالها تجربه و منابع قابل اعتماد ارائه شده است، تقریباً هر مورد متفاوت است. به این ترتیب، مطالب ارائه شده در اینجا فقط برای مقاصد اطلاعاتی در نظر گرفته شده است و نباید توصیه پزشکی در نظر گرفته شود. از آن‌جایی که ارائه یا مورد هر فرد متفاوت است، توصیه می‌کنیم یک مشاوره حضوری برای بحث در مورد اینکه چه گزینه‌هایی ممکن است برای رفع نیازهای شما مناسب‌تر باشند و بهترین دست مصنوعی هوشمند برای شما کدام است انجام دهید.

همیشه به یاد داشته باشید: شما قدرت انتخاب دارید

فهرست مطالب

دریافت وقت آنلاین از کلینیک پیکره مشهد

در حال بارگذاری ...

انتخاب ارتوپد فنی شما می‌تواند تاثیر زیادی بر سفر شما پس از قطع عضو داشته باشد. خدمات زیادی در دسترس است، با این حال، برخی از آن‌ها کار بسیار بهتری در توانمندسازی شما و مراقبت طولانی مدت از شما نسبت به دیگران انجام می‌دهند. افرادی که کلینیک ارتوپدی فنی پیکره را انتخاب می‌کنند، اعضای یک جامعه بزرگ‌تر می‌شوند که متعهد به سلامت، شادی و رفاه مداوم خود هستند. یک کلینیک پروتز را انتخاب کنید که روی نتایج شما سرمایه گذاری کرده باشد.

سوالات قبل از قطع عضو

مهم است که با تیم پزشکان خود، به ویژه جراح خود، قبل از برنامه ریزی هر گونه عمل قطع عضو صحبت کنید.

بهترین پروتز دست مصنوعی هوشمند

مشاوره قبل از قطع عضو با تیم پروتز و توانبخشی شما

در طول مشاوره قبل از قطع عضو، تیم پروتز شما با شما یا خانواده‌تان ملاقات می‌کند تا در مورد فعالیت‌های روزمره، کار، اهداف و غیره صحبت کنند. سبک زندگی و اهداف شما همچنین در مورد چگونگی زندگی با یک پروتز اندام فوقانی و انواع وسایل مصنوعی که ممکن است به آنها علاقه‌مند باشید بحث خواهید کرد. برای تغییر پس از دریافت پروتز. شما در مورد فناوری‌های موجود، مزایا و نقاط ضعف نسبی محصولات مختلف و اینکه چه چیزی برای نیازهای شما مناسب است، آشنا خواهید شد.

فیزیوتراپی قبل از قطع عضو

مانند هر روش دیگر قطع دست و بازو، آماده سازی قبل از عمل می‌تواند به بهبود قدرت و انعطاف پذیری شانه، هسته یا سایر نواحی اطراف محل قطع عضو کمک کند. اولین قدم این است که یک جلسه فیزیوتراپی ترتیب دهید که در آن به شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان آموزش داده شود که چگونه برای قطع عضو آینده خود به بهترین شکل آماده شوید. درمانگر چند تمرین خاص را که منجر به جراحی می‌شود به شما نشان می‌دهد. آن‌ها همچنین می‌توانند راه‌هایی را برای تقویت سایر قسمت‌های بدنتان پیشنهاد کنند، مانند حالت دادن به اندام غیرمسلط برای افزایش استفاده در صورت برداشتن اندام غالب.

قطع دست و بازو

انواع مختلفی از قطع دست و بازو وجود دارد و هر نوع قطع عضو می‌تواند بر نوع وسیله مصنوعی یا فناوری پروتزی که در نهایت انتخاب می‌کنید تأثیر بگذارد.

قطع اندام فوقانی چیست؟

قطع اندام فوقانی برداشتن بخشی از ساعد یا بازو است. قطع بازوها یا دست‌ها می‌تواند ناشی از ضربه، عفونت، بدشکلی‌های هنگام تولد و سرطان یا سایر بیماری‌ها باشد.

سطوح مختلف قطع عضو برای اندام فوقانی چیست؟

سطح آمپوتاسیون اصطلاحی است که محل قطع عضوی از بدن را توصیف می‌کند که توسط پزشک قبل از عمل قطع عضو تعیین می‌شود. سطح آمپوتاسیون نشان می‌دهد که چه نوع پروتزی برای فرد قطع عضو مناسب‌تر است. معمولاً از متخصص پروتزهای با تجربه برای تعیین سطح قطع عضو برای دستگاه مصنوعی آینده شما مشورت می‌شود. بسته به سطح قطع اندام فوقانی، بازو، دست و انگشت، گزینه‌های پروتز و توانایی شما در استفاده از فناوری‌های خاص پروتز می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

قطع جزئی انگشت / انگشت شست جزئی

هنگامی که قطع عضو محدود به هر نقطه از انگشت یا شست دست باشد، معمولاً به آن قطع جزئی انگشت یا انگشت شست می‌گویند. این می‌تواند هر قطع انگشت یا هر ترکیبی از قطع انگشت باشد. انگشت شست از همه انگشتان مهم‌تر است و برای دستیابی به درک طبیعی اشیاء به بیشترین توجه نیاز دارد.

قطع عضو متاکارپال/ترانس متاکارپ

آمپوتاسیون متاکارپال/ترانس متاکارپال به برداشتن بخشی از دست اشاره دارد، اما نه خود مفصل مچ. آمپوتاسیون متاکارپ می‌تواند باعث شود که بیمار بخش‌هایی از دست و انگشتانش دست نخورده باقی بماند و ممکن است به یک دستگاه پروتز نیاز باشد یا نباشد.

انحراف مچ دست

انحراف مچ دست به برداشتن کل دست و مفصل مچ اشاره دارد. با جدا کردن مچ دست، گزینه‌های پروتز می‌توانند متفاوت باشند، اما پروتزهای معمولی دارای یک سوکت هستند که با افزودن پوشش‌های دستکش سیلیکونی با کیفیت بالا، کل سیستم پروتز می‌تواند پنهان شود و به سختی توسط دیگران قابل توجه باشد.

قطع عضو ترانس شعاعی

آمپوتاسیون ترانس شعاعی زمانی است که سطح آمپوتاسیون از طریق شعاع و اولنای بازو، بین مفصل آرنج و مچ صورت می‌گیرد. گزینه‌های پروتز برای قطع عضو ترانس شعاعی می‌تواند بسیار متفاوت باشد، اما پروتزهای ترانس رادیال معمولی دارای یک سوکت ساخته شده سفارشی هستند. پروتزهای ترانس شعاعی در اشکال مختلفی از دستگاه‌ها، از جمله سیستم‌های غیرفعال، با نیروی بدن، میوالکتریک، سیستم‌های هیبریدی و پروتزهای خاص فعالیت وجود دارد.

از دست دادن آرنج

قطع آرنج زمانی است که سطح آمپوتاسیون در مفصل آرنج باشد و در حالی که کل قسمت فوقانی بازو (بازو) حفظ می‌شود، بازو تحتانی برداشته می‌شود.

قطع عضو از راه استخوان

آمپوتاسیون Transhumeral زمانی است که سطح آمپوتاسیون از طریق استخوان بازو، بالای آرنج باشد.

چندین راه حل پروتز برای این سطح از قطع عضو از جمله سیستم‌های غیرفعال، بدن، میوالکتریک، هیبریدی و سیستم‌های خاص فعالیت موجود است.

عدم انبساط شانه

قطع مفصل شانه به قطع عضو اشاره دارد که در آن استخوان بازو (هومروس) با بقیه شانه در ترقوه و کتف ملاقات می‌کند. همکاری نزدیک با یک ارتوپدی فنی که پیچیدگی آن را درک کرده و تجربه مناسبی در این سطح از قطع عضو دارد، برای نتایج مثبت بسیار مهم است. چندین راه حل پروتز برای این سطح از قطع عضو از جمله سیستم‌های غیرفعال، بدن، میوالکتریک، هیبریدی و سیستم‌های خاص فعالیت موجود است.

قطع ربع جلویی

آمپوتاسیون قفسه سینه داخل کتف نیز شناخته می‌شود، آمپوتاسیون ربع جلو زمانی است که کل بازو و شانه و همچنین کتف و ترقوه برداشته می‌شود. چندین راه حل پروتز برای این سطح از قطع عضو از جمله سیستم‌های غیرفعال، بدن، میوالکتریک، هیبریدی و سیستم‌های خاص فعالیت موجود است.

پروتز اندام فوقانی کودکان

پروتز اندام فوقانی برای کودکان مبتلا به بیماری‌های مادرزادی یا قطع عضو نیاز به مراقبت و توجه تخصصی دارد. از آن‌جایی که کودکان دارای پروتز از نظر جسمی رشد می‌کنند و مهارت‌های ارتباطی را توسعه می‌دهند، به حمایت و هماهنگی متخصصان پروتز کودکان نیاز دارند. پروتزهای اطفال وقتی با نظارت مداوم ترکیب شوند بهترین نتایج را ارائه می‌دهند.

این مطلب را هم بخوانید  انگشت مصنوعی دست (پروتز انگشت دست)

هزینه دست مصنوعی هوشمند

بعد از قطع عضو اندام فوقانی

بلافاصله پس از قطع عضو فوقانی، تمرکز به سمت بهبودی و بهبودی اندام باقی‌مانده شما تغییر خواهد کرد. مرحله بهبودی گام مهمی برای شروع توانبخشی شما و در نهایت مجهز شدن به پروتز اندام فوقانی است.

بر اساس میزان بهبودی شما، تیم درمانی شما تعیین می‌کند که چه زمانی به اندازه کافی بهبود یافته‌اید و چه زمانی اندام باقی‌مانده شما به شکل مناسبی شکل گرفته و برای مرحله توانبخشی آماده شده است. تنها در این صورت می‌توان فرایندهای توانبخشی فشرده را با خیال راحت آغاز کرد. در توانبخشی، یاد خواهید گرفت که چگونه به درستی از اندام باقیمانده و سایر قسمت‌های بدن خود که برای بهبودی کامل حیاتی هستند، مراقبت کنید. بخشی از فرایند توانبخشی همچنین شامل تناسب با یک پروتز مخصوص طراحی شده (و احتمالاً یک پروتز موقت) و یادگیری نحوه استفاده از آن است.

چه مدت طول می کشد تا پس از قطع دست بهبود پیدا کنید؟

احتمالاً حدود ۲ هفته در بیمارستان خواهید ماند، اما بستری شدن شما در بیمارستان تا حد زیادی به نحوه بهبودی بدن و نوع عمل قطع عضو بستگی دارد.

بانداژ و فشرده سازی

در ابتدا، پرستاران یا درمانگران شما به طور مرتب بانداژها را عوض می‌کنند و به شما نشان می‌دهند که چگونه آن را به درستی فشرده نگه دارید. فشرده سازی گردش خون را تقویت می‌کند و میزان درد ناشی از فشار ناشی از تورم را کاهش می‌دهد. باندهای الاستیک روی پوست / ناحیه زخم بسته می‌شوند تا مایعات در اندام باقی‌مانده شما پر نشود. با گذشت زمان، به آرامی زخم را کمتر و کمتر فشرده خواهید کرد، به خصوص اگر شروع به استفاده از پروتز موقت کنید. درمان فشرده سازی را تا زمانی که زخم و اندام باقیمانده به درستی شکل گرفته و به طور کامل التیام یابد ادامه خواهید داد.

اگر از باندهای الاستیک، آستین‌های فشاری سیلیکونی یا موارد مشابه استفاده می‌کنید، باید آن‌ها را به طور منظم با یک شوینده ملایم یا صابون تمیز کنید و قبل از استفاده مجدد، زمان کافی را برای خشک شدن بگذارید. قبل از اینکه بتوانید به طور مرتب پروتز خود را بپوشید، باید به طور کامل بهبود یافته و تمام مایعات و تورم از ناحیه برداشته شود.

تمیز کردن و مراقبت از پوست

پوست اطراف قطع عضو مهم است زیرا در نهایت به ناحیه اصلی تبدیل می‌شود که در آن بسیاری از حرکات را با وسیله مصنوعی خود سوار می‌کنید و کنترل می‌کنید. درمانگر به شما نشان می‌دهد که چگونه آن را به درستی تمیز و مرطوب نگه دارید تا از لکه‌های پوسته پوسته خشن پوست جلوگیری کنید. اندام باقیمانده را دو بار در روز با آب و صابون ملایم بشویید. آن را خشک کنید و یک کرم بزنید. این کرم به نرمی و انعطاف اندام شما کمک می‌کند تا به راحتی پروتز را بپذیرد.

پوست روی اندام باقیمانده نیز احتمالاً پس از جراحی بسیار حساس است. برای کاهش این حساسیت‌ها، از یک برس نرم یا توپ ماساژ برای برس زدن پوست زخم و نواحی حساس تا جایی که می‌توانید استفاده کنید. بسته به سطح قطع عضو، سطح قطع عضو باید در عرض ۳ تا ۴ هفته زخمی شود، اما جای زخم برای مدت زمان طولانی‌تری به طور کامل بهبود نمی یابد.

نحوه انتخاب پروتز دست و بازو

خدمات پروتز بسته به مدت زمان بهبودی می‌تواند از ۲ هفته پس از جراحی شروع شود. در برخی موارد، پروتز فوری یا زودرس پس از عمل ممکن است مناسب‌ترین باشد. در حالت ایده‌آل، باید سعی کنید تا ۳۰ روز پس از جراحی شروع به استفاده از پروتز کنید، که به شما امکان می‌دهد سریع‌تر با استفاده از دستگاه سازگار شوید.

انتخاب بر اساس سبک زندگی

بازو و دست انسان ساختارهای پیچیده‌ای هستند، برای هر سطح قطع عضو، ما اغلب چندین دستگاه پایانه یا چندین دستگاه پروتز را برای رفع نیازهای فرد توصیه می‌کنیم. توصیه می‌کنیم هر فردی بهترین ابزار را برای شغل یا فعالیتی که در آن درگیر است انتخاب کند تا بهترین نتایج ممکن را داشته باشد.

مراحل ساخت پروتز دست مصنوعی هوشمند

انواع پروتز دست و بازو

پروتز زیبایی (پروتز غیرفعال)

پروتزهای غیرفعال بازو بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند پروتز آن‌ها کاربردی‌تر و شبیه‌تر به نظر برسد و برای بسیاری از صاحبان پروتز، داشتن پروتزی که ظاهر بدن آنها را تا حد زیادی واقعی و محتاطانه بازیابی کند، از اهمیت بالایی برخوردار است.. گزینه‌های مختلفی برای پروتز غیرفعال از ترمیم‌های PVC با هزینه متوسط ​​تا پروتزهای غیرفعال سیلیکونی وجود دارد که می‌توانند از کیفیت‌های مختلف سیلیکون، چه با کیفیت بالا و چه با کیفیت پایین ساخته شوند. پروتزهای غیرفعال سیلیکونی با کیفیت بالا عموماً مطلوب‌ترین پروتزهای غیرفعال هستند. اگر بیماران بخواهند پروتز آنها به شکل واقعی شبیه بازوی دیگرشان باشد، ما یک وسیله آرایشی از سیلیکون HTV می‌سازیم. با استفاده از این ماده می‌توان شکل، رنگ و ساختار سطحی پوست را بازتولید کرد تا به طور دقیق و واقعی به ویژگی‌های مورد نظر شباهت داشته باشد. حتی ناخن‌هایی که به صورت سفارشی از مواد اکریلیک ساخته شده‌اند را می‌توان با لاک رنگ کرد. هنرمندان حتی می‌توانند با دقت بسیار رنگ پوست طبیعی شما را در این پروتزها تکثیر و تکرار کنند. در حالی که اکثر آن‌ها توانایی محدودی در گرفتن و توانایی قرار دادن دست را از قبل ارائه می‌دهند، این‌ها عمدتاً برای اهداف زیبایی شناسی انتخاب می‌شوند و به اندازه سایر گزینه‌ها کاربردی نیستند.

توجه داشته باشید که اصطلاح “منفعل” نباید با مفهوم “غیر کارکردی” همراه شود. برعکس، یک پروتز غیرفعال می‌تواند برای انجام فعالیت های روزمره دو دستی، مانند نگه داشتن و جابجایی اشیاء استفاده شود. با این حال، هیچ مفصلی در پروتز تعبیه نشده است که بتواند به طور فعال حرکت کند.

پروتزهای بدنی (پروتز خودکار)

پروتزهای بدنی یا پروتز خودکار معمولاً یک قلاب یا دست مصنوعی هستند که عملکرد پروتز به صورت الکتریکی کنترل نمی‌شود، بلکه با ترکیبی از مهار بدن، ماهیچه‌های بالای بدن و اندام صوتی فرد کار می‌کنند که  این کار معمولاً به صورت مفاصل مکانیکی قفل شونده یا سیستم‌های کمربند و کششی (بانداژ) متصل به شانه یا بازوی طرف مقابل انجام می‌شود و همگی با یک کابل به هم متصل می‌شوند. جابجایی هارنس و کشش عضلانی کابل را می‌کشد و به کاربر اجازه می‌دهد قلاب یا دست را باز و بسته کند. به دلیل نحوه کار این پروتزهای کابلی، استفاده کننده این مزیت را دارد که از طریق میزان فشاری که از طریق مهار و در نهایت به قلاب‌ها یا دست‌ها وارد می‌کند، بازخورد را احساس کند. این سیستم‌ها که با نیروی خود کاربر کنترل می‌شوند، می‌توانند به عنوان مثال برای خم کردن انگشت پروتز، باز و بسته کردن دست مصنوعی یا فعال کردن مفصل آرنج استفاده شوند.

.پروتز دست مصنوعی هوشمند (پروتز مایوالکتریک)

پروتز دست مصنوعی هوشمند (پروتز مایوالکتریک)

پروتزهای میوالکتریک یا هوشمند بسیار کاربردی هستند و به ویژه برای کاربران فعالی که می‌خواهند زندگی خود را تا حد امکان مستقل زندگی کنند مناسب هستند. این پروتزها با انرژی الکتریکی کار می‌کنند و از ریزپردازنده‌ها برای تقویت سیگنال‌های EMG از عضلات شما استفاده می‌کنند و به شما امکان می‌دهند مچ یا دست را کنترل کنید. دست الکترونیکی پروتز پیشرفته با کنترل ریزپردازنده به صورت عضلانی کنترل می شود (myo) و با هر انقباض عضله، حداقل ولتاژ الکتریکی روی پوست ایجاد می‌شود. الکترودهایی که در شفت پروتز قرار می‌گیرند این کشش‌های عضلانی را تشخیص داده و آنها را به عنوان سیگنال‌های کنترلی به قطعات الکترونیکی پروتز منتقل می‌کنند. در اینجا سیگنال ها به حرکات دست تبدیل می‌شوند. اصطلاح «میوالکتریک» برای توصیف تکانه‌های الکتریکی در عضلات شما استفاده می‌شود که توسط پروتز پردازش می‌شود تا دامنه حرکتی تقریباً طبیعی را به کاربر بدهد. این پروتزها می توانند ظاهر طبیعی پروتزهای غیرفعال را با درجه بالایی از عملکرد و کنترل ترکیب کنند و بنابراین از محبوب‌ترین‌ها هستند. برای ساخت دست مصنوعی هوشمند نیاز به متخصصین با اطلاعات بروز می باشد.

این مطلب را هم بخوانید  پروتز چیست؟ [تاریخچه، انواع، مواد و فرایند ساخت]

پروتز هیبریدی

پروتزهای هیبریدی قدرت بدن و کنترل میوالکتریک را با هم ترکیب می‌کنند تا به کاربر توانایی کنترل آرنج و دست را به طور همزمان بدهد. این بدان معناست که بخش‌های خاصی از پروتز به صورت خارجی یا الکترونیکی کنترل می‌شوند و سایر بخش‌ها به‌طور مستقل توسط مفاصل یا سیستم‌های تسمه و کشش کنترل می‌شوند. برای مثال، در مورد پروتز بازو، یک دست میوالکتریک را می توان با یک مفصل آرنج که توسط یک سیستم کششی کنترل می‌شود ترکیب کرد. در اینجا باز و بسته شدن دست پروتز با نیروی خارجی (سیگنال‌های myo) و خم شدن و کشیده شدن ساعد از طریق باند کشی – به عبارت دیگر، با نیروی خود به‌صورت الکتریکی انجام می‌شود.

این نوع پروتز برای پروتزهای انگشت وجود ندارد.

زندگی بدون پروتز بازو

البته گزینه دیگر استفاده نکردن از پروتز است که تقریباً در نیمی از افراد قطع عضو اندام فوقانی شاهد آن هستیم. به طور کلی، اگر افراد از پروتز صرف نظر می‌کنند، به دلیل تجربه بدی است که با فناوری قدیمی داشته‌اند. با این حال، آخرین پیشرفت‌ها پوشیدن پروتز را جذاب‌تر از همیشه کرده است. نه تنها پروتزها در چند سال گذشته به طور چشمگیری بهبود یافته‌اند، بلکه استفاده نکردن از پروتز دارای تعدادی اشکال عمده است، از جمله:

  • سندرم‌های استفاده بیش از حد (تونل کارپال و غیره)
  • عملکرد کاهش یافته است
  • حرکات نامتعادل منجر به درد پشت یا گردن می‌شود

با رویکردهای مدرن ما، بیش از ۸۰ درصد از بیماران تحت مشاوره ما بعد از قطع عضو استفاده از پروتز را انتخاب می کنند.

مشاوره جهت گزینه های شما

اگر شما یا یکی از عزیزانتان به فکر پروتز اندام فوقانی هستید، مجبور نیستید به تنهایی این تصمیم را بگیرید. تیم شما در کلینیک ارتوپدی فنی پیکره تجربه گسترده‌ای در پروتز اندام فوقانی دارد و ما همیشه خوشحالیم که به شما کمک کنیم. اگر علاقه مند به دریافت پشتیبانی و راهنمایی متخصص هستید، می‌توانید با یکی از کارشناسان اینجا تماس بگیرید. هنگامی که به شما کمک می‌کند گزینه‌های خود را درک کنید، بهتر است موضوعات مختلفی را پوشش دهید تا تیم، بهتر شما را بشناسد. پس از آن، می‌توانید یک ارزیابی بالینی اولیه را برنامه‌ریزی کنید که در آن از یک متخصص بخواهید اندام، دستگاه فعلی و نیازها و اهداف شما را بررسی کند تا بتوانیم به شما کمک کنیم تا بهترین مسیر خود را بسازید.

نصب اولیه دست مصنوعی هوشمند

پس از دریافت مجوز اولیه، متخصص پروتز شما، قطعات را سفارش می‌دهد و شما را تحت نظر قرار می‌دهد. برای ترمیم جزئی دست، پروتزها از سیلیکون استفاده می‌کنند. برای قطع عضوهای سطح بالاتر، قالب گیری گچ معمولاً بهترین است.

در کلینیک ارتوپدی فنی پیکره، ما گچ و قالب‌های فیزیکی را به تصویربرداری دیجیتال/سه بعدی ترجیح می‌دهیم، زیرا به ما اجازه می‌دهد تا نیاز به پروتز را احساس کنیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم – گاهی اوقات تراکم‌های متفاوت، برجستگی‌های استخوانی، نوروما و موارد دیگر وجود دارد و متوجه می‌شویم که گچ به ما امکان می‌دهد تا راحت ترین و مناسب‌ترین سوکت برای رفع نیازهای شما ایجاد کنیم.

سپس تیم شما یک سوکت تست یا “چک” برای شما ایجاد می‌کند که سعی کنید راحتی و دامنه حرکت را آزمایش کنید. برای پروتزهای میوالکتریک، محل های EMG (الکترومیوگرافی) در این مرحله برای آزمایش قدرت و شدت سیگنال ارزیابی می‌شود. همچنین در این زمان است که یک تنظیمات تشخیصی پروتز نهایی برای تعیین طول، هم ترازی و موارد دیگر باید ایجاد شود. این مهم است زیرا هنگامی که سوکت با دستگاه اندازه گیری می‌شود، ممکن است متوجه تغییر تناسب آن شوید.

نصب نهایی پروتز شما

هنگامی که یک تنظیمات تشخیصی درست انجام دادید، تیم شما یک پروتز قطعی فیبر کربن چند لایه می‌سازد. در این مرحله، پروتزیست شما پروتز اندام فوقانی را برنامه ریزی می‌کند تا عملکرد را مطابق با نیازهای شما تنظیم کند. آن‌ها باید آموزش اولیه پروتز را انجام دهند و با کاردرمانگر شما که از آموزش طولانی مدت و توانبخشی شما پشتیبانی می کند، کار کنند.

زندگی با پروتز دست مصنوعی هوشمند

زندگی با پروتز دست مصنوعی هوشمند

بعد از اولین فیتینگ، ۱-۲ هفته بعد پیگیری خواهید داشت. هنگامی که مدتی از پروتز استفاده کردید، ممکن است تغییراتی در حجم عضلات یا اندام ایجاد شود و این جلسه فرصتی برای ارزیابی آن‌ها و بحث در مورد راحتی و استفاده از پروتز است. علاوه بر این، بیشتر پروتزهای بازو نیاز به سطحی از نگه‌داری دارند. پس از پیگیری اولیه، توصیه می کنیم هر ۳ تا ۶ ماه یکبار برای نگه‌داری و پیگیری معمول ملاقات کنید.

آموزش و درمان

هر متخصص پروتز خوب باید مطمئن شود که شما در استفاده و کنترل دستگاه متخصص می‌شوید. یکی از راه‌هایی که ما به این امر دست می‌یابیم، همکاری با متخصصان کار درمان و فیزیوتراپی برای تعیین اهداف و نقاط عطف و کمک به شما در دستیابی به آن‌ها از طریق آموزش، تربیت بدنی و تمرین‌های تکراری است. با حمایت مناسب، اندام جدید شما تا حد امکان مانند یک اکستنشن طبیعی بدن شما احساس می‌شود.

گذاشتن و برداشتن پروتز بازو یا دست

پروتز بازو یا دست شما بدون شک به بخشی از زندگی روزمره شما تبدیل خواهد شد. یک تیم پروتز خوب به شما می‌آموزد که چگونه این کار را به تنهایی انجام دهید. آن‌ها در مورد نحوه صحیح پوشیدن آن و اطمینان از تناسب ایده‌آل با شما کار خواهند کرد. درمان شما شامل دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه قرار دادن آن است تا سطح اندام باقی‌مانده شما دسته یا چروک نشود، که می‌تواند باعث آسیب پوست شود و بر روی پروتز تأثیر بگذارد.

استفاده از اندام مصنوعی جدید

هنگامی که از پوشیدن آن راحت شدید، یادگیری استفاده از بازو یا دست مصنوعی جدید در اولویت بعدی است. درمانگران شما را با استفاده از اصول اولیه راهنمایی می‌کنند تا به تحرک و استقلال هر چه بیشتر کمک کنند.

همچنین نحوه مراقبت صحیح از پروتز به شما آموزش داده خواهد شد. تمیز کردن سطح پروتز، آستر، سوکت و قسمت داخلی سوکت به شما کمک می‌کند تا دستگاه به درستی کار کند و از تحریکات پوستی احتمالی جلوگیری کنید.

دست مصنوعی هوشمند کاربردی

سوالات متداول در مورد دست مصنوعی هوشمند

ما همیشه سوالاتی داریم. در زیر فهرستی از برخی از موضوعاتی است که بیشترین سوال را در مورد آنها مطرح شده است.

چه مدت طول می کشد تا پس از قطع دست بهبود پیدا کنید؟

به طور متوسط، یک تا دو ماه پس از جراحی طول می‌کشد تا به طور فیزیکی پس از قطع دست بهبود پیدا کنید. استفاده از اندام مصنوعی جدید شما ممکن است یک هفته پس از وقوع قطع عضو آغاز شود.

هزینه بازو یا دست مصنوعی چقدر است؟

بدون بیمه، می‌توانید انتظار داشته باشید که از ۸ میلیون تومان تا ۷۰ میلیون تومان برای یک پروتز زیبایی، از ۸۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان برای یک پروتز کاربردی با قلاب و بین ۳۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد تومان برای آخرین فناوری بازو یا دست مایوالکتریک بپردازید.

توجه داشته باشید که این هزینه ها برآوردهای اولیه هستند. هزینه‌های واقعی بر اساس پیچیدگی سیستم پروتز مورد نظر تعیین می شود.

مشاوره و تماس با کلینیک پیکره

ساخت دست مصنوعی هوشمند در مشهد

کلینیک پیکره یکی از با تجربه ترین مراکز در شهر مشهد برای ساخت دست مصنوعی هوشمند می باشد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای انتخاب دست مصنوعی هوشمند براساس عملکرد مورد نیاز خود می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید ومسیر رسیدن به زندگی فعال تر را به راحتی طی نمایید.

کلینیک ارتوپدی پیکره

مشهد، خیابان کوهسنگی، کوهسنگی ۸، پلاک ۱ (ساختمان پلاتینیوم)، طبقه دوم، واحد ۷
مشهد
تلفن: ۰۵۱۳۸۸۴۹۸۸۶
آدرس اینترنتی: https://peykare.com

کلینیک پیکره

کلینیک ارتوپدی فنی پیکره مرکزی جامع برای ساخت انواع ارتز و پروتز


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


ما متخصصیم



ما متخصصیم




کلینیک پیکره

اصلاح ناهنجاریهای اسکلتی-عضلانی بدن با روشهای غیر تهاجمی، ارائه کلیه خدمات مربوط به ساخت ارتز، ساخت اندام مصنوعی و اسکن دقیق پا جهت ساخت کارآمدترین کفش ارتوپدی و کفی اختصاصی برای هر فرد.


تلفن تماس

ما اماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.



آدرس ما

مشهد، خیابان کوهسنگی، کوهسنگی ۸، پلاک ۱ (ساختمان پلاتینیوم)، طبقه دوم، واحد ۷


شنبه تا پنجشنبه

۱۲:۳۰ ظهر تا ۸ شب
شنبه تا چهارشنبه
۹ صبح تا ۱۴ ظهر
پنجشنبه
تعطیل
جمعه


این مطلب را هم بخوانید  پروتز چیست؟ [تاریخچه، انواع، مواد و فرایند ساخت]