انگشت مصنوعی دست (پروتز انگشت دست)

۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ 4
-انگشت-دست-2.jpg

قطع عضو انگشتان دست در افراد می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد و دلایل محیطی زیادی می‌تواند در این اتفاق دخیل باشند همچنین در برخی افراد قطع عضو می‌تواند به صورت مادرزادی اتفاق بی افتد.

انگشت مصنوعی نوعی پروتز است که به کمکِ این افراد شتافته است که دچار مشکل نقض عضو شده‌اند متخصصین ارتوز و پروتز در طراحی و ساخت انگشت مصنوعی تلاش می‌کنند تا بیشترین شباهت در طراحی و ساخت پروتز نسبت به انگشت دست نرمال اتفاق بی افتد.

مراحل ساخت و طراحی این نوع پروتزها به این صورت آغاز می‌شود که پس از بهبود نهایی محل قطع عضو قالب‌گیری از محل قطع عضو صورت می‌گیرد سپس وارد مرحله ساخت و طراحی پروتز می‌شویم که ساخت اختصاصی پروتز به ما این امکان را می‌دهد که شرایط خاصِ بیمار و نوع رنگ پوست و جنسیت بیمار در نظر گرفته شود.

دریافت وقت آنلاین از کلینیک پیکره مشهد

در حال بارگذاری ...

پروتز انگشت دست

اغلب این انگشتان به‌صورت سیلیکونی یا به اصلاح جورابی طراحی می‌شوند که بر روی عضو باقی‌مانده سوار می‌شوند توجه داشته باشید که در ساخت و طراحی این نوع پروتزهای انگشت بهبود کامل عضو باقی‌مانده و نداشتن ورم در سطح انگشت بسیار حائز اهمیت است

برخی از انگشتان مصنوعی هم به صورتی طراحی می‌شوند که در ساخت آنها از یک دستگاه مکش به کار گرفته شده تا انگشتان را در جای خود نگهدارند.

نمونه پروتز انگشت دست سیلیکونی

عملکرد انگشت مصنوعی دست

انگشتان مصنوعی باتوجه‌ به نیاز بیمار، جنسیت بیمار، رنگ پوست و سایز انگشت که فاکتورهای مهم در پروسه ساخت و طراحی انگشت مصنوعی دست به‌حساب می‌آیند طراحی و ساخته می‌شود.به‌گونه‌ای که عملکردی مشابه انگشتان واقعی شخص داشته باشد

در پروتز انگشتان دست قدرت باز و بسته کردن انگشتان، طول انگشتان واقعی و عملکردی  مثل نیشگون‌گرفتن یا انجام کارهای روزانه در نظر گرفته می‌شود.

همچنین افرادی که مچ دست خود را ازدست‌داده‌اند با به‌کارگیری از پروتز انگشت دست می‌توانند نیروی ازدست‌رفته خود را بازگردانند و درباره بتوانند کارهای روزمره خود را انجام دهند.

مراحل طراحی و ساخت انگشت مصنوعی دست

نکته مهم: به‌طورکلی پروسه ساخت انگشت مصنوعی دردناک نیست و جای نگرانی ندارد.

اما چندین نکته قابل‌توجه در پروسه ساخت وجود دارد:

اولین نکته اینکه محل قطع عضو کاملاً بهبودیافته باشد و اثری از زخم و کبودی و یا ورم در آن ناحیه نباشد.چرا که در قالب‌گیری مهم است که دست شخص در شرایط طبیعی و نرمال باشد که طراحی و ساخت پروتز بیشترین شباهت را با انگشت دست واقعی داشته باشد.

این مطلب را هم بخوانید  اسکن و پرینت سه بعدی برای ساخت ارتز و پروتز

از دیگر نکات مهم و حایز اهمیت می‌توان به همکاری مراجعه‌کننده در مراحل قالب‌گیری و دقت در انتخاب کد رنگ پروتز اشاره کرد.

قیمت و ساخت انگشت مصنوعی در مشهد

کاربردهای انگشت مصنوعی دست

پروتز انگشت مصنوعی کاربردهای متنوعی می‌تواند داشته باشد برای مثال دسته افرادی که با  نقض عضو انگشت دست از بدو تولد همراه بوده‌اند را پوشش می‌دهند همچنین فقدان یا عدم رشد کامل یک یا چند انگشت را کاور می‌کند. پروتز انگشت مصنوعی شباهت بسیار زیادی به اندام واقعی دارد و سبب بازگرداندن اعتمادبه‌نفس ازدست‌رفته در این افراد می‌شود به‌گونه‌ای که مشکل عزیزانی که با این موضوع دست‌وپنجه نرم می‌کند را برطرف می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید قطع عضو می‌تواند دلایل و علت‌های متفاوتی داشته باشد که در این مقاله به علت‌های شایع قطع عضو به‌خصوص در ناحیه انگشت دست اشاره می‌کنیم

  • به‌عنوان‌مثال بیماری‌هایی اعم از دیابت اسکلرودرمی و… در مواردی سبب قطع عضو در افراد می‌شوند
  • علت‌ها محیطی مثل سوختگی و تصادفات جاده‌ای می تواند سبب اسیب های جدی و در نهایت عفونت‌های خطرناک شود که سبب قطع عضو شود
  • همچنین در مواردی جراحی‌های سخت در مبارزه با بیماری‌های خاص مانند سرطان می‌توان از علت‌های قطع عضو در افراد نام برد

نحوه اتصال انگشت مصنوعی دست به بدن

نحوه اتصال پروتز انگشت مصنوعی به بدن به مسائل مختلفی وابسته است و ارتباط مستقیم دارد

برای اتصال انگشت مصنوعی به دست بیمار یکی از نکات حایز اهمیت شرایط عضو باقی‌مانده شخص پس از قطع عضو است

چرا که در اکثر موارد ساخت و طراحی پروتز انگشت مصنوعی به‌گونه‌ای است که باید بر روی عضو باقی‌مانده سوار شود

پس از بررسی محل و ناحیه قطع عضو در مراجعه‌کننده نکته دیگری که از اهمیت زیادی برخوردار است کیفیت و متریال به‌کاررفته در پروتز طراحی شده است چرا که نوع و کیفیت متریال به‌کاررفته در ساخت و طراحی پروتز در قابلیت‌ها و آپشن‌هایی که بیمار خواهد داشت ارتباط مستقیم دارد.

برای مثال پروتزهای انگشت مصنوعی که سیلیکونی طراحی می‌شوند با مکانیسم مکش و ساکشن همراه هستند که به عضو باقی‌مانده کمک می‌کنند تا برای اتصال به عضو جدید سهولت صورت گیرد همین‌طور نوع دیگری از انگشت‌های مصنوعی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که همچون دستکشی عمل کرده و در نگهداری و سوارشدن بر روی عضو باقی‌مانده همکاری ویژه‌ای دارند.

همچنین اگر شما دچار قطع عضو از بخش های مختلف دست شده اید خدمات ساخت دست مصنوعی در مشهد توسط کلینیک پیکره نیز به صورت تخصصی انجام می شود.

نحوه عملکرد پروتزهای انگشت دست

عملکرد و کارایی پروتز انگشت مصنوعی دست همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم امری می‌باشد که به چند نکته مهم وابسته است یکی از نکات حایز اهمیت که به این چندین بار اشاره کردیم شرایط و شرح‌حال عضو باقی‌مانده است که در عملکرد و قدرت عملی که به شخص می‌دهد بسیار مرتبط است  به علت اتصال این ناحیه به‌صورت مستقیم به پروتز همکاری عضو باقی‌مانده با پروتز در نحوه عملکرد تأثیر بسزایی دارد.

همچنین جنس و متریال به‌کاررفته در ساخت و طراحی پروتز در قدرت عمل و عملکرد نهایی آن نیز تأثیرگذار است.

این مطلب را هم بخوانید  ساخت انواع دست مصنوعی

پروتز انگشت دست برای زیبایی

انگشت مصنوعی دست برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

پروتز انگشت دست قطع شده

عزیزانی که بر اثر سانحه‌های مختلف محیطی همچنین عزیزانی که در اثر جراحی‌های خاص انگشت دست خود را ازدست‌داده‌اند و دچار عدم اعتمادبه‌نفس و ناتوانی در انجام امور روزمره مواجه هستند می‌توانند با مراجعه به مراکز تخصصی ساخت و طراحی پروتز اعتمادبه‌نفس ازدست‌رفته خود را بازگردانند و به زندگی عادی بازگردند.

قطع عضو انگشت دست مادرزادی

افرادی که بیماری‌های خاص مادرزادی داشته و یا عدم رشد کامل و یا توقف رشد در اندام دچار قطع عضو شده‌اند نیز می توانند برای تهیه و ساخت پروتز انگشت مراجعه نمایند.

قیمت پروتز انگشت مصنوعی دست

هزینه ساخت و طراحی پروتز انگشت دست عددی کاملاً متفاوت و متغیر است چرا که مسائل زیادی همانند:

  1. متریال به‌کاررفته در ساخت پروتز
  2.  کاربری و عملکرد پروتز
  3. همین‌طور مرکزی که ساخت و طراحی پروتز را برعهده دارد
  4. هزینه دستمزد کارشناس ارتوز و پروتز برای ساخت و طراحی پروتز اختصاصی انگشت دست

از عواملی هستند که بر هزینه نهایی ساخت و طراحی پروتز تاثیر گذار هستند

در نهایت قیمت پروتز انگشت قطع شده چقدر است؟ این سوالی است که امکان دارد در ذهن شما نیز باشد برای اطلاع از هزینه ساخت با همکاران ما تماس حاصل فرمایید تا هزینه دقیق به شما اعلام شود. (در اکثر موارد نیاز به مراجعه حضوری نبوده و با ارسال عکس هزینه به شما اعلام می شود)

مشاوره و تماس با کلینیک پیکره

ساخت پروتز انگشت مصنوعی دست در مشهد

کلینیک پیکره واقع در استان خراسان رضوی شهر مشهد با چندین سال سابقه در زمینه ساخت و طراحی کاملاً تخصصی و اختصاصی با کادری مجرب و متخصص در حوزه ساخت و طراحی ارتوز و پروتز به ساخت و طراحی انواع پروتز و ارتوز می‌پردازد.

ساخت و طراحی پروتز اندام مصنوعی برای همه اندام صورت میگیرد و به صورت کاملا تخصصی و همراه با مشاوره تخصصی و رایگان همراه است. شما می توانید با تعیین وقت قبلی جهت مشاوره اولی و مراجعه به کلینیک مراجعه کنید و اطلاعات لازم در خصوص نحوه انجام کار و شرایط ان و مشاوره رایگان بپردازید و سپس برای تعیین وقت قالبگیری اولیه برای ساخت و طراحی پروتز تشریف بیاورید.

توجه داشته باشید که در صورت مراجعه شخص به کلینیک با شرایطی که عضو باقی‌مانده ورم یا زخم داشته باشد کارشناسان همین حوزه نحوه بانداژ کردن به‌صورت تخصصی و ورزش‌های لازم را آموزش می‌دهند که طراحی به‌صورت دقیق و تخصصی انجام شود.

سپس وارد مرحله ساخت و طراحی کاملاً اختصاصی پروتز برای بیمار می‌شویم و پس از آماده‌ شدن و اصلاحات لازم چک‌ کردن نهایی بر روی بدن بیمار تحویل بیمار داده می‌شود.

مراجعین عزیز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۱۲:۳۰ تا ۲۰ شب پنجشنبه ها ۹ تا ۱۴ می توانند با گرفتن وقت قبلی به کلینیک مراجعه نمایند.

کلینیک ارتوپدی پیکره

مشهد، خیابان کوهسنگی، کوهسنگی ۸، پلاک ۱ (ساختمان پلاتینیوم)، طبقه دوم، واحد ۷
مشهد
تلفن: ۰۵۱۳۸۸۴۹۸۸۶
آدرس اینترنتی: https://peykare.com

کلینیک پیکره

کلینیک ارتوپدی فنی پیکره مرکزی جامع برای ساخت انواع ارتز و پروتز


4 دیدگاه

  • اسماعیل طالبی

    ۱۳ فروردین, ۱۴۰۳ در ۰۱:۳۰

    میخاستم بدونم در مرکز شما پروتز دست هم ساخته میشه؟

    پاسخ

    • peykare

      ۱۵ فروردین, ۱۴۰۳ در ۱۰:۴۰

      سلام بله کلینیک پیکره یکی از با تجربه ترین مراکز برای ساخت دست مصنوعی در مشهد است که ابتدا به صورت رایگان با کارشناس مشاوره انجام می شود تا نیاز شما سنجیده و مناسب ترین پروتز برای شما ساخته شود.

      پاسخ

  • حسین خلقی

    ۲۷ دی, ۱۴۰۲ در ۱۷:۱۴

    سلام هزینه ساخت پروتز انگشت دست برای من که در حادثه انگشتم قطع شده چقدر درمیاد؟

    پاسخ

    • peykare

      ۳۰ بهمن, ۱۴۰۲ در ۱۸:۳۵

      سلام روز بخیر
      هزینه ساخت بستگی به محل قطع داشته و برای اعلام هزینه دقیق عکس از دست خود ارسال فرمایید یا در صورتی که ساکن مشهد هستید به صورت حضوری مراجعه فرمایید.

      پاسخ

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


ما متخصصیم



ما متخصصیم




کلینیک پیکره

اصلاح ناهنجاریهای اسکلتی-عضلانی بدن با روشهای غیر تهاجمی، ارائه کلیه خدمات مربوط به ساخت ارتز، ساخت اندام مصنوعی و اسکن دقیق پا جهت ساخت کارآمدترین کفش ارتوپدی و کفی اختصاصی برای هر فرد.


تلفن تماس

ما اماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.



آدرس ما

مشهد، خیابان کوهسنگی، کوهسنگی ۸، پلاک ۱ (ساختمان پلاتینیوم)، طبقه دوم، واحد ۷


شنبه تا پنجشنبه

۱۲:۳۰ ظهر تا ۸ شب
شنبه تا چهارشنبه
۹ صبح تا ۱۴ ظهر
پنجشنبه
تعطیل
جمعه


این مطلب را هم بخوانید  ساخت انواع دست مصنوعی